Dodatki w gminie Sosnowiec
Przedstawiamy poniżej zaktualizowaną informacja o dodatkach mieszkaniowych przyznawanych w Gminie Sosnowiec
Dodatek mieszkaniowy, z zastrzeżeniem art. 7 ust. 3 i 4, przysługuje:
- najemcom oraz podnajemcom lokali mieszkalnych, osobom mieszkającym w lokalach mieszkalnych, do których przysługuje im spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego
- osobom mieszkającym w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach stanowiących ich własność i właścicielom samodzielnych lokali mieszkalnych.
- innym osobom mającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i ponoszącym wydatki związane z jego zajmowaniem.
- osobom zajmującym lokal mieszkalny bez tytułu prawnego, oczekującym na przysługujący im lokal zamienny albo socjalny.
Dodatek mieszkaniowy przysługuje osobom, które:
- mieszkają samotnie a ich dochód brutto nie przekracza 175% najniższej emerytury, obecnie jest to kwota 1.398,67 zł/m-c
- prowadzą gospodarstwo wieloosobowe, gdzie dochód brutto na jedną osobę w rodzinie nie przekracza 125%, obecnie jest to kwota 998,96 zł/m-c
- posiadają tytuł prawny do zajmowanego lokalu
- posiadają tytuł prawny do zajmowanego lokalu
- nie posiadają tytułu prawnego, oczekują na dostarczenie przysługującego lokalu zamiennego lub socjalnego
Normy powierzchniowe
Normatywna powierzchnia użytkowa lokalu w przeliczeniu na liczbę członków gospodarstwa domowego nie może przekraczać:
- 35,00 m² dla 1 osoby / 55,00 m² dla 4 osób
- 40,00 m² dla 2 osób / 65,00 m² dla 5 osób
- 45,00 m² dla 3 osób / 70,00 m² dla 6 osób
A w razie zamieszkiwania kolejnej osoby zwiększa się normatywną powierzchnie użytkową o 5 m².
Normy powierzchni użytkowej określone wyżej, podwyższa się o 15 m², jeżeli w lokalu mieszka osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku.
Tryb postępowania w celu uzyskania dodatku mieszkaniowego
Dodatek mieszkaniowy przyznawany jest na wniosek osoby uprawnionej:
wniosek pobiera się w
MOPS-ie w Sosnowcu przy ul. Mościckiego 14 3 piętro pok.329
tel: 32 266-75-16 w godz. 8.00 do 15.00
Wypełniony i potwierdzony przez administrację wniosek wraz z oryginałem przydziału lub umowy należy złożyć w MOPS-ie w Sosnowcu ul. Mościckiego 14, 3 piętro pok.315
Po uzyskaniu dodatku należy terminowo uiszczać pozostałą część opłaty za używanie mieszkania.
Wypłata dodatku mieszkaniowego zostaje wstrzymana w przypadku zaległości obejmujących co najmniej dwa okresy płatności (zaległość dwumiesięczna). Uregulowanie zaległości w terminie 3 miesięcy od daty wstrzymania wypłaty, potwierdzone stosownym zaświadczeniem przez administrację budynku wznawia wypłatę dodatku.
Dodatek uzyskuje się na okres 6 miesięcy.
W razie jakichkolwiek wątpliwości, trudności w załatwianiu sprawy dodatku mieszkaniowego jesteśmy do Państwa dyspozycji. Służymy pomocą przy wypełnianiu druków, potwierdzaniu danych.
Pracownicy Administracji nr 2 w Sosnowcu Zagórzu ul. BMC 30 tel: 32 293-25-43